NEWS & UPDATES

البرنامج السوري للتطوير القانوني يتحدث في البرلمان البريطاني:

دعي البرنامج السوري للتطوير القانوني للتحدث في مجلس العموم في المملكة المتحدة. تم النقاش حول تدخل المملكة المتحدة في سوريا. أكدالبرنامج على أن أي تدخل يجب أن يستند إلى المبادئ القانونية الدولية، سواء من حيث منطق التدخل وطريقة التدخل.

SLDP speaks at UK parliament

On the 9th of February, the Syrian Legal Development Programme was invited as panelists at the UK`s House of Commons. The panel discussed the UK intervention in Syria. SLDP raised matters that related to making sure that any intervention is based on a coherent and universally applied international legal principles, both in terms of the reasoning of the intervention as well as the conduct of the intervention.

دعوة البرنامج السوري للتطوير القانوني من رؤساء دول والأمين العام للأمم المتحدة

تلقى البرنامج السوري للتطوير القانوني دعوة من رئيس وزراء المملكة المتحدة، أمير دولة الكويت، المستشارة الألمانية، رئيس الوزراء النرويجي والأمين العام للأمم المتحدة إلى حضور مؤتمر المانحين الذي عقد في لندن. يعمل البرنامج السوري للتطوير القانوني مع عدد من المنظمات غير الحكومية والدول المشاركة من أجل رفع مستوى الوعي في معالجة القضايا القانونية في الصراع السوري.

SLDP invited by Heads of States and UN Secretary General

On the 4th of February, SLDP received an invitation from the UK`s Prime Minister, the Amir of Kuwait, the German Chancellor, the Norwegian Prime Minister and the UN Secretary-General​ to attending the Donor conference held in London. SLDP engaged with a number of NGOS and State participants in order to raise awareness of addressing legal issues in the Syrian conflict.