NEWS & UPDATES

البرنامج السوري للتطوير القانوني يساهم في تقييم أجراه الاتحاد الدولي للمساعدة القانونية

ساهم البرنامج السوري للتطوير القانوني في عملية البحث لتقييم أجراه مؤخراً الاتحاد الدولي للمساعدة القانونية International Legal Assistance Consortium عن مؤسسات القطاع القضائي والعمليات القضائية في سوريا. اعتماداً على قدرته على الوصول وخلفيته القانونية، قام البرنامج بإجراء البحث المكتبي عن أنظمة المحاكم إضافة إلى عدة مقابلات مع قضاة في المناطق التي لا تخضع للسيطرة الحكومية في سوريا لدعم بحوث وتحليلات الاتحاد الدولي للمساعدة القانونية. هذا الموضوع يمثل نقطة اهتمام خاصة ومشاركة متواصلة للبرنامج في تركيزه على سيادة القانون في سوريا.

SLDP contributes to an assessment conducted by ILAC

SLDP contributed to the research for a recently published International Legal Assistance Consortium (ILAC) assessment on justice sector institutions and judicial processes in Syria. Using its access and legal background, SLDP conducted desk research into court systems as well as multiple interviews with judges in non-state controlled areas of the country to support ILAC's research and analysis. This topic represents a particular point of interest and continued engagement for SLDP's focus on rule of law in Syria.

SLDP trains the Syrian Civil Defence on IHL

As the work of the Syrian Civil Defense is becoming more complex due to use of several prohibited weapons and the interference of multiple factions in the Syrian conflict, SLDP delivered a training for SCD members on International Humanitarian Law and Humanitarian Principles and how these topics relate to their work. The training was tailored to the needs of the SCD and aimed to create IHL focal points within the organization to increase IHL knowledge among its team.

البرنامج السوري للتطوير القانوني يدرب الدفاع المدني السوري على القانون الإنساني الدولي

مع وصول عمل الدفاع المدني السوري إلى مستوى معقد بسبب استخدام عدة أسلحة محرمة وتدخل أطراف عديدة في الصراع السوري، قدم البرنامج السوري للتطوير القانوني تدريباً لأعضاء الدفاع المدني السوري حول القانون الدولي الإنساني والمبادئ الإنسانية واتصالها بعملهم. صمم التدريب بناءً على احتياجات الدفاع المدني السوري، وكان الهدف من التدريب تمكين أشخاص مؤهلين في الدفاع المدني السوري لرفع مستوى معرفة فريقهم بالقانون الدولي.